tiistai 12. elokuuta 2008

Whole Foods, Susan's B-day

Pa mandagen sov jag laaange och sedan sag jag pa tv tills Amanda kom hem... Sedan at vi lunch och sa borjade vi ga mot the POOL..... Nar vi kom fram fick vi oss en overraskning, den var stangd pa mandagar for maintanance :( Men vi gick 500 m framat till skolan ja ska ga pa och dar hade vi turen med oss! De hade football try-outs sa campuset var uppe och Amanda gav mig en tour av the campus. Det var jattefint och stort med palmer runtomkring och fina byggnader och lunchplatser utomhus eftersom det ar varmt aret om - underbart. Efter the campus tour gick vi hem igen och sedan korde vi med Susan till Whole Foods..... dar alla kandisar shoppar.... Det var den basta matbutiken jag nansin sett. Jag skulle latt kunna spendera 3 timmar och tusen euro dar. De hade all sorts frukt, man kan gora take-away sallader, fajitas och batonger som man kan kopa osv. Vi spenderade ca 80 dollar pa halsosam organisk mat haha.... Sedan korde vi hem och lagade mat. :)

pa tisdagen slutade Amandas skola redan kl 11 sa vi gick till the pool som faktiskt var oppen idag, wihoo.... Men det kandes som om man var pa ett hotell, och det var gratis.. Jag alskade poolen sa vi ska troligen ga dit igen typ...varje dag haha :) Sedan gick vi till Albertsons och kopte tortilla och kladdkaks ingredienser. Idag var namligen Susans fodelsedag och var present at henne var att vi lagade mat at henne..... Amandas kompis Dominic kom till oss for att hjalpa och "entertain us" haha :) Kl 7 kom hon hem fran sin Boot-Camp training (du hade ratt Benkku, jag kan ga pa boot-camp training om jag vill) och vi hade middagen fardig for henne. Hon blev jatteglad och vi tog foton etc.... Det var faktiskt riktigt gott...fast jag sjalv sager sa :) Efter our dinner korde Dominic oss till DQ for jag maste smaka pa deras glass, det var jattegott, och sedan at vi dem pa ett stalle som kallas the toilet bowl (nice name). The toilet bowl ar ett stalle varifran man kan se hela San Diego och alla ljus, dessutom hade vi tur med en clear night sa vi sag raketerna som skots fran pieren i Coronado, det var Coolt.

Vi satt dar och sag pa the lights och pratade, det var jattekul.... Dominic ar en modell och han jobbar pa Abercrombie& Fitch sa han bara sade: I could get you a job at A&F if you want to!! Det sku vara saa roligt men tyvarr maste jag saga noo :( Dominic gar i en performing arts school och han vill bli musiker... Han ar pa god vag redan for hans kusin ar i ett nagorlunda kant band har i USA och han har varit i hennes musikvideon och sa. Dominic har ocksa traffat P.Diddy tre ggr sa han vet vem Dom e, de har pratat med varandra och sa, isnt that soooo cool!! Men ja han har traffat massor med kandisar och han har ett brett kontaktnat och kanner manga up and coming designers. Dessutom ar han jattestylish och har ett par supercoola gucciskor.... Men ja Dominic ar supercool och trevlig och han ar typ en av Mandas basta vanner sa honom kommer vi att hang out med mycket...

Idag fick jag en jattekonstig kansla, aven om ja saknar er dar hemma sa borjar det har ocksa kannas som ett hem. Jag och Amanda kommer verkligen bra overens, sa bra att jag ar forvanad :) Susan ar ocksa supertrevlig aven om ja int alltid fattar hennes jokes men ja... Jag och Amanda har verkligen funnit varandra :) I morgon ska jag troligen try-out for volleyboll laget sa... wish me luck!

Miss u all!!

XOXO

Christa

1 kommentti:

Ma kirjoitti...

b
GOOOOD LUCK WITH THE TRY-OUTS!!!

Läste först nu din blog!

Wow låter härligt!

Mamma från landet