sunnuntai 17. elokuuta 2008

Volleyball, School etc..

Helloo....

Pa fredagkvall for jag och Susan till Old Town eller Little Mexico som Amanda kallar det. Old Town ar ett omrade som ar lite utanfor Downtown och omringar en stor och kand kyrka som var bygd pa 1800-talet. Den var jattefin... Vi gick omkring och sag pa manniskorna, gick i sma bodar o sag pa souvenirer. Till slut gick vi till en Mexikansk restauran och ata... Det var jattegott! Dar traffade vi ett tyskt par som reste runt i vastra Amerika, allt slutade med att vi at middag med dem. Efter maten gick vi till Coldstone, som ar varldens basta glassbar.

Pa lordagen var det da dags att kora till skolan. Dar koade vi i en timme for att fa vara registration packets dvs massa lappar som ska fyllas i och skrivas under. Jag traffade ocksa min kontakt person, S. Skinner som jag inte gillar, och hon sade att jag troligen kommer bli en junior :( Det blev jag helt jattebesviken over eftersom var skolas prom tex bara ar for seniors och jag far inte vara med pa gradnite eller graduation ceremony. Men vi forsoker fa dem att gora ett undantag eftersom jag ar lika gammal som Amanda och praktiskt taget ar pa samma niva som dem. Susan sade att det kanske gar att ta ett placement test, jag hoppas verkligen pa det. Jag vill bli en senior saa MYCKET... :) I skolan fick jag bra nyheter ocksa, jag kom vidare till try-out nummer tva for volleyboll som ar i morgon sa hall tummarna for mig :) Jag kanske blir en Serra Volleyball player ;) Det sku vara superroligt!!!

Efter var visit till skolan sa for vi till Starbucks och jag provade pa en Vanilla Bean Coffee. Den va helt god faktiskt... Sen korde vi hem och en utbyteselev fran Danmark kom till oss. Hon heter Ida-Helene och bor ca 40 min fran oss i Escondido. Forst var vi och ata lunch, pizza, och sedan for vi till the pool och chilla med Amanda, hennes pojkvan Kirk och hans kompis Danny. Fore vi gick hem for vi till butiken och kopte massor med Haagen-Dazs glass. Chocolate-chip och Raspberry sorbet, det var den godaste glassen everrr.... Sen gick vi hem och at burritos och tittade pa Hills medan vi at all var glass :) The Hills season 4 borjar i morgon yayy...... Ida Helene ended up staying har over natten. Pa morgon laga vi nachos med guacamole och smoothies till morgonmal. Sedan korde Susan Amanda till hennes pojkvan Kirk och efter det plocka hon upp mig och vi for och kopte knaskydd for volleyboll. Sedan korde vi till poolen med Susan och hon prata om saker hon och Karen planerat for i ar. Med Karen ska vi till San Fransisco, LA och kanske till Louisiana for Mardi Gras och kanske till New York.... Med Susan ska vi fara till Santa Barbara, LA, OC, Arizona och kanske Las Vegas. Im so exciteeed :) Sedan forsoker ja spara pengar till en EF discovery tour, Hawaii eller Florida :) Nar Bart kommer hem, om ca en vecka ska vi fara och campa pa stranden. Det ska bli roligt :)

Nar vi korde hem markte Susan att hon tappat bort nycklarna till en av vara bilar sa vi letade efter dem i ca en timme. Efter att vi hittat dem sa gick vi till En butik ca 2 km bort med Daisy o kopte mera sorbet haha :) Sedan lag vi pa soffan, at glass och pratade med Amanda. Nu har min hemlangtan blivit lindrigare och fast ja saknar er o langtar efter er sa trivs ja jattebra har. Det gar nog i vagar, hemlangtan menar jag :) Nasta vecka ska vi shoppa och ja ska fa en telefon :) yayy. Den 21 e de school orientation, den 26 ska jag valja mina kurser, den 28 ska ja traffa Toni, den 1 e de Labor Day och den 2 borjar skolan och vi har en back to school dance, ska bli roligt :)
Allt e bra o soligt har

Puss o Kram

C

1 kommentti:

Monica kirjoitti...

Hejsan!
Så trevligt att du finns här på kontinenten och att du tillsvidare har haft det så bra! Det verkar som om du har fått dig en jättebra familj och i Kaliforninen därtill. Precis som du hade hoppats! Ha det så bra!
MoMoster Monica