perjantai 15. elokuuta 2008

IKEA

Dagen efter Susan's fodis sa fragde hennes kompis Kirk om vi ville fara o se pa hans bandpractice. Vi tyckte att det lat roligt sa vi sa jo sa kl. 4 kom han efter oss och vi for hem till honom och sag pa southpark i en timme. Sedan korde vi till huset dar han skulle ova med sina kompisar. Det var ganska nara Mexico sa man sag faktiskt en del av Mexico.....Men deras ovningar var saaaaa trakiga och till slut gick vi till SevenEleven och at Nachos med Salsa. Men efter deras ovningar akte vi till downtown med en trolley, lite som en sparvagn... Det var coolt, fast det fanns inte sa mycket att gora for alla butiker var stangda, men Amanda sade att vi snart skulle aka dit pa dagen. Pa kvallen sag vi en film, The American Mall, typ High School Musical x2 men den var helt sot. Den kommer sakert till Finland ocksa...

Igar kande jag mig lite flunssig sa jag bara sloa hela dagen och sag pa tv och va pa datorn. Pa kvallen sprang jag och Susan till Starbucks med Daisy, deras hund, och jag drack en Strawberries and Cream. Den va god! :)

Idag var vi till IKEA, det var jatteroligt och ga igenom dar, det kandes helt som hemma. Man trodde nastan att man skulle stiga ut i Finland igen. I IKEA kopte ja massor med Skandinaviska mat tex Salmiak, Kanelbullar, Marabou och Ahlgrens Bilar... Pa samma gang fick jag ocksa en enorm hemlangtan dar for jag sag soffan vi har hemma och momis havreflarn, Anna's pepparkakor, Mammas favorit: kokosbollar. Jag holl nastan pa att borja grata dar... Det kanns som om jag star pa en mur, jag vill sta pa bada sidorna. Jag saknar er sa mycket dar hemma men pa samma gang har jag det inte alls daligt har. Min familj e trevlig och alla manniskor jag traffat e snalla men det ar inte samma sak.... Jag saknar kanslan av att veta mycket om varandra och bara kunna sitta tyst men trivas med det. Jag saknar mamma och familjen och alla mina vanner sa otroligt mycket, ni skulle bara veta. Jag hoppas det blir battre snart for allt e bra med mig och familjen, det ar bara svart just nu nar jag inte har sa mycket att tanka pa eftersom skolan inte borjat annu....

Den 28de ska ja traffa Toni och Willie och vi ska ga och ata lunch, det ser jag fram emot. Jag hoppas jag snart far veta om jag kom in i Volleylaget :) Om nagra timmar ska vi fara och hamta vara registration papers, massa papper som ska fyllas i for skolan.....

Hoppas allt e bra med er

Jag saknar er <3

pok

Christa

Ei kommentteja: