maanantai 11. elokuuta 2008

Coronado

Pa sondagen vaknade jag redan kl 9.30 pga av jetlag men sen somnade ja om och vaknade forst kl 12, skoont.... Efter att jag vaknat och gjort mig i ordning kom Amandas pojkvan Ryan efter oss o vi korde till beachen i Coronado, sakert den vackraste on everr.... Husen i Coronado som ar vid stranden kostar manga miljoner dollar... :o Pa stranden simmade vi i the Pacific, det var faktiskt riktigt varmt. Ryan presenterade oss for nagra av sina jobbkompisar, han ar namligen lifeguard pa Coronado Beach :) Jag var ocksa pa lenkki pa stranden, det kandes riktigt bra att springa igen. Vi solade en stund och sedan gick vi till Ryans hus som ar ca 15 min fran stranden.

Dar at vi lite frukt och sa lagade han en smoothie at oss. Efter maten sag vi pa tv, mean girls.... Det ar galet med tv:n har, de har typ 1000 kanaler haha :) Kl 8 kom Susan efter oss och vi korde hem dar vi at middag. Chicken Salad. Sen gjorde Amanda lite mattalaxor och vi sag pa en film, Paranoia.... Jag har sett den forut sa jag somnade under filmens gang men Amanda vackte mig och jag gick o lade mig i min sang, som forresten ar harligt mjuk...

The Hall's har en jacuzzi forresten, men ingen motor annu, de ska fa den i september. Daisy deras hund ar harlig och den verkar gilla mig haha....Idag ska vi till the pool :)

Puss o Kram

Christa

PS: Bilder kommer antingen idag eller i morgon, Susan maste hjalpa mig med dem sa nar hon har tid sa kommer dom...... :)

1 kommentti:

Ma kirjoitti...

Heeeey honey!!

Härligt att höra från dej både mail och blog, jippii. Bencko var också här och läsa. Det låter helt underbart sa ren åt Bencko att jag flyttar dit efter dej och öppnar ett beach hotel!!! Han undra hur det sku bli med honom och pojkarna. Fick du ett fint täcke och lakan. Måste du betala själv?

Det låter absolut toppen med fina ställen, trevliga människor, god mat och öppen dialog, well done!!

Vi hade Folkhälsans möte i dag och jag märkte att Folkhälsans telefon som varit hos oss antagligen blivit stulen av någon remppa typ. För våra räkningar har alltid legat på typ EUR 20 bara grund avgift, jag har aldrig använt telefonen och så plötsligt fick vi en räkning på EUR 330. Jag ringde till numret och någon Est svarade och jag frågade till vems telefon jag kommit och då svara mannen, this is actually not my telephone och slängde på luren så i morgon måste jag göra polisanmälan.
Folkhälsan typerna undrade hur du hade det och bad hälsa. De frågade hur gammal du var och när jag sa 16 så var Pamela också helt att va hon trodde nog att du var äldre att du verkade så mogen!!

Vicke är ivrig för skolan och hade svårt att somna märkte jag. Hoppas jag får upp dem i morgon. Tur börjar de först kl. 9.00!!!

Hur länge pågår Amandas summer school.

Va gulligt att Susan börja gråta när de var och mötte dej. De måtte ha varit spända och ivriga.

Jätte bra att du kan prata med dem så bra! Jag tror att de verkligen uppskattar, (speciellt Susan) att du för en mogen dialog, istället för att börja sooloile på egen hand. På det sättet visar du att du respekterar husets regler men att du vill vara med om happenings i alla fall.

Nu är klockan nästan 23.30 här så jag måste väl gå och lägga mig. Väntar på bilder och på att tala med dej via webcam och kolla om Vonage funkar.

Ha det bra!

Pok,

Ma & co