torstai 28. elokuuta 2008

Classes, FVM, Junior

Hellouu....

Pa mandagen gick vi till poolen med Amanda och dar var vi hela dagen :) Det var riktigt skont. Pa tisdagen sa gick vi till skolan for att register mig.... Det gick inte sa bra, eftersom ja maste ha ett visst papper som bekraftar att jag ar en utbyteselev, vilket jag forstas inte hade :/ Skolan kunde ju ha berattat det till mig nar jag fick mina papper ja skulle fylla i. Sa jag var lite sur pa dem eftersom jag gatt dit i onodan. Nar jag nu anda var vid skolan sa bestamde jag mig for att ga till Subway och ata lunch. Subway i USA ar jattegott, de har mera fyllning an de i Finland :) Sen gick jag hem igen och somnade pa soffan haha :) Pa kvallen lagade vi pannkakor till middag och efter det gick jag till gymmet for 1 1/2 timme och sprang bort 700 kalorier dvs i en timme. Sa efter det var jag riktigt stolt..... och trott. Sa det blev nati nati tidigt for mig :)

Pa onsdagen korde vi till Fashion Valley Mall som ar det finaste kopcentret i San Diego. Det var enormt men Kirk som korde oss hade brattom men vi ska tillbaka pa mandag for Labour Day Sales :) FVM var i alla fall fint och jag hittade irtokarkki :) som nu inte var sa gott men anda.... Sa vi korde hem och solade lite pa garden. Pa kvallen fick jag ett mail av Ida Helene och hon fragade om jag ville spendera lordag-sondag hos dem :) Amanda o Susan far till San Fransisco o jobbar sa de passar bra.... Sedan ska de till Disneyland pa mandag o fragade om jag vill komma med, de skulle vara superkuuul :) Maste prata med Susan sa vi for se, vi skulle ju o shoppa men.... I kinda want to go to Disney :)

Idag (torsdag) registrerade jag da finally mig i skolan. Jag maste vakna kl 6.45 for att gora det, en intro till hur det kommer att se ut for mig nar skolan borjar. Bla. Susan korde mig hem o jag somnade om men vaknade anda kl 9. Kl 10.30 hordes det ett plingplong pa dorren. Det var Tonii o Willie dvs kvinnan som var momis hostsister nar hon var i USA dvs for en tid sedan. Jag var helt overraskad for jag trodde de skulle ringa fore de kom, vilket de senare visade sig att de hade men telefonen funkade inte :) Sa jag gick upp o bytte klader och sedan korde vi till Balboa Park som var gorgeous, dar sag vi en utvisning pa ett museum, det var coolt. Sedan at vi lunch, en riktigt god chicken salad. Bade Amber och Crystal rakade ringa medan vi var ute sa jag pratade med dem en stund. Det var rooligt :) Amber borjar nu sitt sista ar pa UCLA och Sarah och Crystal bor i New York. Crystal och jag ska traffas nar jag far till NYC pa spring break.... Efter lunch korde vi tillbaka hem och Toni o Willie bjod mig och Amanda till Huntington Beach pa ett veckoslut. Det later roligt sa vi ska forsoka ordna det :)

Toni vill ocksa traffa dig o pojkarna nar ni kommer o halsa pa mamma :) o hon fraga efter Gitta ocksa o att hon borda komma haha. O de har tankt pa att komma till Finland sommarn 2010 bara dollarn sku bli battre jamfort med euron :) Hemma sa ringde jag min counselor for att fraga vad mina classes ar. Jag blev assigned:

Period 1 Am. Literature
Period 2 US History
Period 3 Chemistry
Period 4 Pre-Calculus
Period 5 Music Understanding
Period 6 PE

Av dessa ar History och AmLit obligatoriska och music och PE vill jag ha. Men imorgon ska jag ga till skolan och byta Chemistry och Calc Helst till spanska o franska men om de inte gar sa tar jag drama eller nagot sant i stallet. Mrs Skinner sade att det borde ga att ordna sa I'm happy att ja bara mast byta tva amnen. Sa imorgon kl 9.30 sa ska ja till skolan....igen. Men de e int sa farlit. Sa om vi kan skypa kl 10 finsk tid istallet mamma sa hinner ja till skolan o byta mina amnen. I'm exciteed. Jag blev junior, de placerar alla utbyteselever pa junior class men de betyder att ja tar ett lepo ar for ja far anda int graduata. Synd iofs men sen e de bara mer kiva att vara ABI sa :)

Hoppas allt e bra dar, nu ska jag ga och kopa glass :)

Puss o Kram

C

Ei kommentteja: