maanantai 29. syyskuuta 2008

Hey girl heeey :)

Sa veckoslutet blev inte riktti som ja planerade. Freda var en helt vanlig skoldag. Vi tittar pa en film i engelskan som e riktit bra sa de e skont att slippa skriva lite. I drama har vi massa drama just nu :) Vi: Crystal, Sharon, Anthony, Malcolm och jag hade hittat pa e scen for var uppgift var att hitta pa en scen i en special location, vi hade hotell lobby :) Sa var ide var att de var amerikanska turister som for till ett hotell i Sverige och jag var receptionisten som bara kunde svenska----> confusion.

Meeen, det var en annan grupp som ocksa hade hotell lobby som location och vi tranade breve varandra sa jag visste att dom sku ha en Paris&Nicole (Hilton&Richie) scen for vi sag nar dom ovade. Pa fredag var det da dags att upptrada med vara scener. Denna andra grupp ville ga forst och, ser man pa, de gor exakt samma scen som vi har ovat pa med ett undantag. Deras receptionist talade spanska :/ Saken var den att resten av klassen OCH lararen markte att de stal var scen och dom borja skrika till flickorna som hittade pa att kopiera oss: Deras forsvar - de ville inte improvisera. Sa dom nola sig ganska rejalt for nu vill ingen jobba med dom langre hahaa :)

I jumppan sprang vi igen och de va heeeeeemskt for ja var annu lite sjuk och de var 104 degrees dvs nastan 40 grader. Efter lektionen madde ja helt illa o de gick runt i huvudet. Men de blev battre nar vi hade marketing for vi ar i the library o de e kyligt darinne. Var klass pa fredag var superkuul for vi hade focus group interviews, dvs vi intervjua manniskor o fraga va dom vill ha pa var homecoming dans :) Mycke info fick man ocksa. Var budget ar inte exakt liten sa vi kan gora ganska mycke. Vi kommer tex troligen att ha ett lotteri dar man kan vinna TV:s och ipods o sant :) Dessutom dekoreras hela gymmet till en nattklubb, vi har en vj o bygger en bowling sal :) hah.

Efter skolan gick jag hem o spenderade hela dagen och sov o sag pa TV och jag lyckades skaka av mig min flunssa :) Jag for alltsa inte o campa. Men jag for inte till Ida Helene heller. Pa lorda nar ja vakna sa tala ja me mamma pa skype och sedan ringde Eva, den spanska utbyteseleven, o fraga om jag vill ga pa football game med hennes familj. Jag sa yes of course och kl 2 kom de efter mig. Vi hade en stor BBQ vid fotball stadium med massa god mat o frukt. Kl 5 borja spele o vi at nachos o glass :) De var superroligt o vi vann dessutom ---> annu battre. Sen kl 9 sku de kora mig hem men de fraga om jag forste ville hang out med dem en stund. Sa vi korde till deras hus som e jattefint och jag ended up spending the night :)

Vi spelade Guitar Hero och sag pa TV (Greys Anatomy) hela natten. Pa sondag vakna vi o gjorde en enorm brunch med grot o frukt o kaffe (jep ja ha borja dricka kaffe) och sen spela vi lite Nintendo Wiii. Sen dekorera vi doms hus for Halloween, de va jetterolit o blev superfint. Ni har ingen aning hur mycke manskor satsar pa Halloween har. Alltsa manniskor spenderar 500$ pa Halloween stuff. Efter att vi dekorerat fardigt sa at vi lunch och sag the Chargers game. Sen blev jag hemkord for de skulle ga och se pa So You Think You Can Dance :) Jag gjorde mina laxor, prata med papi o gick o sova.

Idag e de da mandag (bleeeeh) och vi hade progress day, dvs man kan kolla vad man har for vitsord an sa lange. Jag har English A, Drama A/B, History A, French A, PE A and Marketing A sa nothing to worry about. Fick forresten 100/100 poang fran mitt franska prov som jag laste for i 5 minuter. Jag var den anda som fick sa bra o vi far anvanda vara haften o papper nar vi skriver prov. Seriously! Vi fick massssooor med laxor utom fran jumppan (vi hade step ida :) sa ja e fardi forst nu har annu en Reading Log att fylla i men nu ska ja se pa GossipGirl :) Serena has gone baad :P Saknar o alskar er

Xoxox

Christa

Ei kommentteja: