maanantai 22. syyskuuta 2008

I'm siiick :(

Jep, ja e sjuuuk. Eller inte sa farligt men min hals o mitt huvud haler pa o tortera mig :) Campouten var riktigt rolig. Pa fredag gjorde jag lite laxor och vi gick o lade oss tidigt. Pa lordog spenderade vi hela dagen pa beachen o pa kvallen grilla vi spett o marshmallows (inte samtidigt hihi). Sondag sa vakna jag kl 8!!!!!! o vi var hemma redan tidigt.. Ja skypa med mamma pa morgonen o sen kom Ryan efter oss o vi korde till PetSmart o kopte en bur for Amanda hittade en Geckoo pa the camping site :) Sa vi har ett nytt husdjur haha.

Efter att vi kopt buren korde vi till Robertos och at lunch. Sedan skrev jag min essay for History o pa kvallen for vi till en stoor jacuzzi in da neigborhood :) Sen kom vi hem o ja gick o tuti o ida nar ja vakna...


Sa va ja sjuuuk, ja hade ingen rost pa morgonen. Ja lyckades nu anda stiga upp och gick till skolan som var en pain idag for jag var sa trott o hade huvudvark. Efter skolan gick jag till Starbucks och kopte te, det hjalpte lite. Dar horde jag ocksa tva flickor diskutera Nightwish, ja ville nastan papeka att det faktiskt ar ett FINSKT band :) :P Sen fick jag ocksa veta att jag kan fara till San Fransisco yayy :) Sa de e om tre veckor. Sen ska ja ocksa fara pa footballgame med Eva, den spanska utbyteseleven i var skola och sen senare, sleepover med massa junkfood hos Simona. Sa de hander mycket har nuu..

Anda hade jag hemsk hemlangtan ida men de gar ocksa sakert om, men vissa dagar ar verkligen jobbiga och man saknar allting: framst manniskorna men ocksa maten, bussarna, GinaTricot o Stockmann, irtokarkki och Noykkishuset, till o med Mattliden ibland. Men sa ar de, imorgon eller senast i slutet pa veckan kommer sakert allt kannas battre igen. Men jao, nu ar mina laxor gjorda och ja ska se pa Gossip Giirl

Som sagt, I miss youuuu sooo much och ja alskar er alla o forsoker skicka lite sol o varme harifran! Kommenteeera, fast det bara ar ett litet hej allt e bra med mig, for da vet jag att nan laser :) Va e de annors for point med att skriva heh, dessutom e de roligt att fa kommentarer o de inspirerar mig att skriva mera :)

Puss och Kram

Christa

1 kommentti:

Ma kirjoitti...

b

Nå heeeej sjukling,

Det var ju tråkigt att höra. Tänk att man blir sjuk där också fast det är varmt och skönt och soligt. Men ac och campout har säkert något att göra med saken!!!

Här går veckorna eller snarare sagt rusar veckorna i väg!!! Tänk om en vecka är det oktober, helt otroligt.

Det var jätteroligt att skypea med dej igen. Det är nog en helt otrolig uppfinning. Tänk att du sitter där flera tusen mil borta och där ser jag dej i din hemma miljö, konstigt!

I dag skall jag beställa HopLop för Felix kalas som vi håller den 1.10. äntligen. Stackars Felix, fast han har nog varit jätteduktig och inte klagat alls, fast det blivit så försenat.

Vi var och simma s.s. både på lördag och söndag och det var riktigt roligt. Idag har jag fått liikunta setelit från jobbet som är värda 4 EUR men man betalar bara 2 EUR styck så på det sättet får man t.ex.

I dag är det sähly och i morgon skall Felix och simma. I går var Victor. Båda tycker massor om det. Och i Kyrsälä var det faktiskt riktigt varmt och skönt i terapi bassängen.

Nu skall jag fortsätta jobba.

Krya på dej och må så gott. Vi försöker skypea igen på veckoslutet. Fast på lördag.

Idag kommer Pako, jihuu.

Många pussar och kramar,

Hälsningar,

Ma