lauantai 23. toukokuuta 2009

Sea World & San Diego Zoo :)

Sa pa onsdagen var det da dags for SEA WOOORLD!!!! :) Jag, Lily och Megan korde genast fran skolan (de va short day, sa vi kom ivag ren kl 12) till In n Out dar vi at lunch - seriously, varldens basta hamburgare. Naja, darifran for vi vidare till Sea World medan vi lyssnade pa gamla Britney Spears sanger, nostalgia much?? Sen var vi da framme och det var dags o kopa biljetter. Dom va ganska dyra men for samma pris som 1day admission fick man ett 1year card sa jag kopte det sa kan jag annu ga till Sea World iaf en gang fore jag far hem! Val inne i parken sa borjade vi med att aka The Atlantis Ride, som e en berg o dalbana som slutar med ett stort splash :) Jag o Megan sat in front och blev saklart absolut dyblota. Men solen sken o det var jatteroligt sa everything was ok.

Fran Atlantis gick vi vidare till Delfin showen som var riktit rolig, och mer vat blev man! Efter showen gick vi till Arctic Experience som e en ride da man sitter i ett rum o sen ror stolarna pa sig, det var riktit coolt, a ride through the arctic. Sen fortsatte vi efter det och sag polar bears, penguins, sea lions, otters, whales, etc. etc. Och tog massssssor med bilder. Efter det fortsatte vi med att bara ga omkring i parken, som e jattestor o vacker. Efter det gick vi och sag the Shamuu Show, som e jatte kand och sen till Shipwreck Rapids, en till ride som e som hurjakuru pa borgbacken. :) Mer vat blev man och vi bestamde oss for att annu ride Atlantis en gang till forran vi for. SA ca kl 5 sag jag ut som jag hade duschat med kladerna pa och vi luktade fisk. Sa da var det dags att kora hem, haha, nanej Lil maste vara nanstans kl 6. Men jag o Megan gick annu till Starbucks o hung out pa kvallen. Pa torsdag efter skolan for jag till The Rec Center dar vi hade en waterballooon fight med Surf Team, super roligt men vat ble man igen, men eftersom de igen va 30 grader sa va d ju inga problem. Fran var fight gick jag till Kumeyaay dar Krista hade open house och sen for vi pa kvallen o at Sushi och Dairy Queen.

Pa fredag (igar) for jag rakt fran skolan till Kristas turnering som dom tyvarr forlora (1sta matchen) iaf, men de var anda rolit o se. Darifran for jag o Tarja till Target o kopte fodis presenter at Krista. Jag kopte Breaking Dawn boken (4de delen av Twilight serien :). Hoppas hon gillar de. Efter det for jag till Eva over natten o vi hade jatterolit, prata, at pizza o glass , spela Guitar Hero.... Sen sag vi Slumdog Millionaire o de va alltsa nog en helt jattebra film, fast den var lite sorlig. It makes you think about how good your life actually is! :) Fran Eva kom jag da hem idag kl 9 o en halv timme senare kom Becca efter mig o vi korde till The World Famous San Diego Zoo. Sa idag har vi sakert gatt typ 5 miles och sett massa djur. Koalor, pandor, giraffer, elefanter, leoparder, tigrar etc... :) Zoot var helt JATTESTORT! Sen at vi pa en grill dar, goda Ceasar Wraps. Sa vi hade en till underbart solig dag med Becca. Ikvall ska jag troligen ut o imorgon ar det en bechday! Pa mandag ska vi till The Wild Animal Park tror jag. Hoppas jag. Sen nasta vecka vantar jag sa pa onsdag da vi far till Disneeeeey :) Yay, bara tre dagars vecka next week. O sen prom pa vslutet! Ni har ju bara en vecka kvar ocksa, hohhoh! :) Konstigt. Alskar er, see you in 3 weeks, approximately. Fast ni kan ju komma hit i stalle sa kan vi stanna har for sommarn. Megan fraga om jag kan komma hit nasta ar for deras graduation o bo hos henne den veckan :) Det later ju ganska kiva! Haha, men jeees, kommer hem snart!

Puss o Kram

Christa

Ei kommentteja: