lauantai 9. toukokuuta 2009

2nd in League :)

Sa pa tisdag hade vi da sista dagen av STAR testing antligen fast tyvarr tittade vi inte pa slutet av "Les Choristes".... Efter skolan hade vi da vart nast sista swim meet, dar jag tog helt massa bilder :) Jag simmade 200 meter for forsta gangen och de kandes ju helt som om man skulle do, det var jattetungt - men jag overlevde och ser det som en accomplishment :) Annars gick de jattebra och vi vann tavlingen :) yayy.... Pa onsdag gick jag o Candace efter skolan till Starbucks och darifran till hennes hus. Hon har ett biljardbord sa vi spela lite o sen var vi pa datorn for hon ville se bilder pa finska manskor (eller mest killar) haha. Darifran kom Molly F efter oss och vi korde till swim practice.

Torsdag hade jag massor att gora. Efter skolan var vart sista swim meet, tog lite foton igen, och manga av mina kompisar kom o titta sa de va roligt. Vi gjorde helt bra ifran oss men det andra laget (eller flickorna iaf) var jatte jamna med oss. Alla utom Varsity Girls lyckades anda vinna och vi blev 2nd in League :) Jeeeeee. Forlorade bara mot OLP/Saints som ar en privatskola sa det raknas ju absolut inte ;) Naja, efter tavlingen kom jag hem o sen maste jag gora laxor efter en liten paus, o gora allt fardigt for jag hade inte tid att komma hem pa fredag efter skolan. Sen sa maste jag babysit Krista i nagra timmar :) Men det var anda en trevlig kvall. Sa pa fredag sag vi da antligen slutet av "Les Choristes" och jag maste nog saga att det ar en av mina favoritfilmer :) helt underbar! Nu vill jag bara se Slumdog Milllionaire soooo baaaaaad for alla har sagt att den ar AMAZING. Efter skolan plockade Mike upp mig o korde mig till trolleyn, som jag tog till Grossmont. I Grossmont kom Iris och en hennes kaveri efter mig o korde oss till Kellie som sku kora oss ti konserten.

Konserten som vi sku till var alltsa Radio Station 93.3 Summer Kickoff Concert och den var i Otay Ranch, dvs en halv timme harifran. Vi stannade vid en Subway och at middag och frozen yoghurt till efterratt. Darifran forsatte vi till Cricket Stadium och 5.30 var vi framme. Cricket ar ett jattefint stadium med massa plats och ett grasomrade fran varifran man kan se scenen och de va helt jatte bra fiilis :) Vi hade tagit misste om tiden sa nar vi satte ner oss pa var filt i graset sa hade Soulja'Boy redan upptratt, men de var inte sa farligt - ar inte nat stort fan. Men sen var det dags for LadyGaga och hon var faktist jattebra Live... horde massa nya sanger och det var jatte entertaining. Det ar sa ljuvlit nar alla bara dansar o sjunger med, har i Amerika sa bryr man sig int om man make a fool of yourself. Naja, efter Gaga var det dags for Flo-Rida och han var nog inte sa bra live men eftersom hans sanger e bra sa gjorde det inget - alla andra sjong istallet :) Efter det var det en liten paus och jag lyckades se en man som jobba pa Cricket dela ut nan slags biljetter. Jag fragade honom vad det var och de visade sig vara biljetter till battre platser narmare scenen - sweet. Nar vi satt oss ner pa vara battre platser var det tur for All American Rejects som faktist forvanade mig. Hade bara hort tre sanger forut men gillade alla de spelade massor och de var helt superbra. Tyson som ar the lead singer hade en jattebra rost och dessutom var han snygg haha :) Men de var jattebra, var positivt overraskad och nu har jag mera band att satta pa min Ipod.

Efter AMR var det dags for kvallens hojdpunkt. The Black Eyed Peas Tour Kickoff med Fergie tibax i gruppen. Det var alltsa helt otrooooligt! Nar de steg upp pa scenen sa borjade manskor skrika och hoppa och whatnot :) Men de var helt huippu mast jag saga. Alla sanger de sjong kunde man orden till sa man kunde sjunga med och Fergie och Will.I.Am ar nog faktiskt riktiga showbiz entertainers. Hela bandet var jattebra och nar de steg upp pa scen var stadion packed :) Helt supermeno o fiilis. Dessutom sjong de deras nya single for forsta gangen dar, den hade int ens spelats pa radion. Den var bra! Heter: I Have a Feeling..... Dessutom sjong Fergie en solosong ocksa. Naja efter BEP sa kopte jag en Summer Kickoff t-shirt som e jattekiva :) Darifran fortsatte vi till bilen som var i en fullpackad parking lot! Men naja, what can you do. Sa vi vantade i en halvtimme utan att ens satta nyckeln i . Efter det rorde man sig pa snigelfart framat. Men vi var anda hemma sadar kl 11. Eller hos Iris dvs. Vi var bada sa trotta att vi for genast o sova men vi tittade forst pa alla vara bilder fran konserten, de var bra ;) Ni far se senare, tog nagra videon ocksa. Pa morgonen sa vakna vi halv tie, och halv elva var jag pa en trolley pa vag mot Fashion Valley darifran Tarja plockade upp mig.

Vi korde hem och lagade lite lunch och kl 3 kom Megan efter mig och vi korde tibax ti Fashion Valley for lite shopping. Vi hann ga till alla butiker vi ville forutom Ruehl, JCrew och Forever21 och det maste jag saga att e ganska duktigt, fast nu varkar fotterna. Efter typ 5 timmars shopping hade jag kopt ett par shorts och tva skjortor :) Sen at vi pa Panda Express och kopte lite karkki. Efter det sag vi en bio: Ghosts of Girlfriends Past, med Matthew Mcconaughy och Jennifer Garner. Den var en av de dar predictable romantic comedies men den var anda jattesot och riktigt rolig ocksa! Efter bion var det jattekallt nar alla butiker stangt och vi bara hade sommarklanningar pa sa vi gick till D'luch och kopte lite kaffe. Eller jag kopte Gingerbread Chai Tea som var jattegott! Imorgon ar det da morsdag, sa: Ha en underbar morsdag alla mammor, momin, famon etc. som jag kanner! Har sa ska vi forsoka hinna till Wild Animal Park men eftersom Krista har traningar sa far vi se om vi hinner. Om inte sa far vi till en Wineyard i Carlsbad med en god restaurant sa det ska bli en trevlig dag. Sen e de ju mandag igen - crazy huh? Veckorna, som de gar! :) Idag fick jag ocksa en 200$ bill fran lakaren, for jag checkad om jag hade angiina :P Helt absurdt hur healthcare funkar har. Jag mast nog saga att de ar det mest skrattretande, frustrerande, ridiculous system de har har. Far se hur det blir sorted out. Naja men nu ska jag ga o tuti, det har vari tva laaaanga dagar. Kan int fatta att de e manda typ imorgon, de gick sa snabbt. Sa god natt, jag saknar er och vi ses snart :)

Love y'all <3
puss o kram

Kika

Ei kommentteja: