lauantai 16. toukokuuta 2009

EN MANAD! :) :(

Idag ar det exakt en manad tills jag kommer hem! Helt otroligt, men oxa sorlit. Dehar sista fyra manaderna har varit de basta nagonsin o just nu har ja verkligen int fiilis o komma hem. Ah, idk - de kommer vara sa kiva o se alla igen men jatte sorlit o fara :( Naja, men jag har iaf haft en busy week. Pa mandag efter skolan sa var det sista simtraningarna for mig :( men det var rolit o vadret har varit absolut underbart de senaste dagarna. Pa tisdag o onsdag for jag till the Y efter skolan dar jag nu har membership sa jag kan simma dar hur mycket jag vill! Pa onsdag efter att ha simmat sa for vi till Giovanni's dar Krista hade sin softball banquet, dvs. end of the season party dar alla spelare far trophy's etc. Men det var jatte fint o sen visade dom en video med bilder fran the season o dessutom var maten jattegod sa det var riktigt trevlig. Pa onsdag kopte jag ocksa min yearbook sa den borde da komma om ca 3 veckor.

Pa torsdag kom Jen efter mig fran skolan o vi korde till Carlsbad for att se om klanningen jag ville ha for prom annu fanns dar. Den fannns :) O den e sa fiiiin o nu e jag sa excited for prom. Dessutom var det en megabra deal for den kosta 300$ i orginalpris men eftersom det ar en outlet i Carlsbad sa kosta den bara 140$ plus 30% off sa jag fick den for 95$ + tax dvs. 102$ - budget shopping eller hur?? Men den e sa fiiin! Naja sen for jag o Jen till Wetzel's Pretzel och at lunch fore hon korde mig hem dar jag snabbt bytte klader och sen korde Tarja mig till Andiamo's dar Eva hade sin fodis dinner. Kopte en Roxy tshirt at henne och en bok om Salvador Dali som e hennes favorit artist. Men dar hade vi en riktigt trevlig middag med pasta, pizza, ceasar sallad och Cookie DOugh Ice Cream cake - yummm....

Igar (fredag) kom jag hem o sov i en timme, sen for jag pa lenkki men det var jattehett sa man blev trott ganska snabbt! Men iaf, sen kom jag hem duschade osv och kl 7 kom Drew efter mig o vi for downtown till The Gaslamp District och 5th Avenue. Vi for till Urban Outfitters o kopte nagra tshirts ti honom. Jag hitta sa mycke fina klader men eftersom jag spenderat sa mycket pa en prom klanning sa kopte jag inget. Jag ar stolt. Efter lite shoppande och gaende omkring downtown sa for vi och ata till CPK och sen till Ghiradellis, som har typ varldens basta glass!!!! Efter lite people watching sa bestamde vi oss for att kora till Coronado och vi gick till The Del en stund o sen ut pa stranden. Igar var en av dom dar underbara dagarna nar man borjar fundera varfor man e pa vag till kalla Finland. Perfekt vader, millanga vita strander, god mat, stora lugnande vagor ocg cool butiker i ett superkiva downtown. Ohhh I love San Diego. :) Naja stranden ville vi inte lamna men nar kl var kvart fore tolv sa tankte vi att de va bast o fara hem. Men jag var typ 10 minuter efter min curfew. Oh well. Ingen markte nat haha. Idag vaknade jag faktist ganska tidigt, ren kl 9.30, och hade en kiva morgon. Laga god lunch med smoothie och sen gick jag ut pa en lang promenad med hunden. Efter promenaden gick jag ut i solen o laste min bok o sola :) Kl 5.30 kome Jen efter mig och vi korde till Mija som hade en fodisfest hos sig. Dar at vi pizza, kaka o kex i nagra timmar o sa oppnade hon sina presenter :) Det var riktit trevlit o en stor fodis for henne for det var hennes Sweet 16. Fran Mija for jag till the Rec Center runt kl. 8 for dar hade de nagon slags Community Party med massa saker, stand och sen fyrverkeri pa kvallen. Det var jattefint och roligt for typ halva skolan var dar sa man kande massa manskor :) Och fyrverkerierna var ljuvliga.

Imorgon ska jag troligen inte gora sa mycket. Prata med mamma pa morgonen och sen tror jag jag far till gymmet eller o springa. Far se. Pa kvallen sak jag kanske for forsta gangen till kyrkan har och sen har vi en liten BBQ pa kvallen, och sa e de skola igen pa mandag. Snabbt gar veckorna. Nasta vecka ska jag till Sea World pa onsdag och pa torsdag har vi ett WaterParty vid the Tierrasanta pool sa det blir en annan rolig vecka. Har mycke o komma ihag ocksa, mast betala SISTA telefonrakningen, kopa prom tickets, betala for Swim Banquet, fara till Mission Valley. Pa vslutet ska jag till The Zoo med Becca och sen vet ja int, vill fara till the wild animal park. Sen blir de da Disneyland om en o en halv vecka, pa Kristas fodis. Mast kopa en present at henne. Och sen e de PROM den 30de :) Massa pa gang. Men hu ede i Finland, sag att vi forlora Eurovision, grattis Norge :P Na joo sa gar de val. Men hu ede i Finlandia annars da? Va e pa gang, sommarloven i skolan borjar ju snart - om tva veckor, niiice..... Men horrni vi ses ju riktigt snaaart. Jag saknar er alla och alskar er saaaaa mycket!

Miljoner xoxo's :)

Kika

Ei kommentteja: