tiistai 20. tammikuuta 2009

"For the world has changed, and we must change with it" - Barack Obama Inaugural Speech

Sa idag var da dagen for Barck Obama att eftertrada george W. Bush som den 44de presidenten av Amerika. Kl 8.30 slogs nastan alla TV:n pa i skolan och jag tror de var kanske bara 10 larare som inte sag pa the Inauguration. Sjalv satt jag i min Theatre class, nar denna historiska tillstallning borjade. Det ar otroligt hur mycke kanslor en enda man har vackt inom manga. Alla klappade, stod upp nar han, swore the oath of presidency, skrek under hans tal, som forovrigt motte manga av de expectations han hade pa sig. Talet var otroligt!!! Denna dag, sa som Kennedy's mord i min mormors dag, kommer alltid sitta kvar i mitt minne, som en dag da nagot stort hande, nagot som aldrig kommer att glommas.....

Storsta delen av dagen spenderades da med att tala om Obama, och bara de tva sista timmarna var riktiga lektioner, vilket var skont!!! Efter skolan gick jag till Starbucks med Alycia, kopte dagens tidning, som alltid kommer att sparas, och sen gick jag hem o nu kampar jag igen med de harliga laxorna. Underbart!! Vi har namligen finlas nasta vecka sa efter det borde det val lugna ner sig lite.. Idag var en valdigt intressant otrolig dag, will never be forgotten! Jag saknar er

Lots of LOVE
xoxo

Christa

Ei kommentteja: