sunnuntai 14. kesäkuuta 2009

The Perfect Ending to a Perfect Weekend.....

Sa pa fredag kvall stannade jag hemma och tittade pa bride wars med familjen for jag kande mig kall o lite sjuk efter vart kalla men roliga besok pa Soak City. Pa lordag morgon vaknade jag anda tidigt och Tarja korde mig till Fashion Valley. Och det var faktist, shop til you drop dar :) HAr aldrig shoppat sa mycket. Kopte massa klader till mig sjalv, och sen lite tuliaisia ocksa. Tog farval av mina kara butiker, Abercrombie&Fitch, Hollister, Forever21, Victoria's Secret och Charlotte Rousse. Sa det var sista gangen jag sag Fashion Valley in a while! Fran FV kom Kim efter mig o vi korde till Ross's dar jag kopte en stoooor Samsonite for 50$ sa det var ett riktit kap o nu rymms alla mina saker, haha.... Darifran for me and Kim till Yoghurt Lounge och hade min sista Frozen Yoghurt och det var ju supergott som vanligt. Sa fick jag en skjuts hem dar jag var i typ en timme forren Drew kom o plockade upp mig o sa for vi till La Jolla. Vi satt pa beachen i kvallsvarmen o han skrev i min yearbook, antligen (min yearbook har forresten typ 115 signatures)... Sa gick jag ut i Stilla Havet for sista gangen pa en tid och sa var det dags och fara hem igen.... Usch, det var nog svaraste goodbye hittills! Vi stod vi dorren i sakert 15 minuter for ingen ville fara annu haha.... Men jag ska komma o halska pa sa en dag traffas man nog igen.

Idag pa morgonen talade jag med mamma (grattis annu mamma o victor pa fodelsedagen) och kl 2 kom Jen efter mig och vi korde till..... THE DEL MAR FAIR!!!! Det var alltsa helt underbaaaart. Har aldrig sett sa mycket mat i mitt liv! Greek, Italian, Fries, Burgers, Pizza, Hot Dogs, Smoothies, Lemonade, Cotton Candy, Caramelized Apples, Ice Cream, Kettle Corn, Corn on the Cob, Chicken, Turkey, Chinese Food, Sushi. Name it, it's there. Jag o Jen at en Fried Ice Cream till lunch. Later konstigt, men det var jattegott - som en krispig varm vaffla runt en sundae... yummmm! Sen sa drack jag en Lemonade och Jen at en Gyro. Sen var dar en horse racing track o massa exhibitions, en Botanical Garden, manga djur (hastar, kossor, grisar, hundar, katter) och massa stands dar de salde arts and crafts etc. Sen fanns dar en area for kids och en Music Exhibition som var jattecool. Den visade allt om alla musik stilar o gamla skivor o massa fakta om typ Bob Marley, Jim Morrison, Janis Joplin, Kurt Cobain etc. And last but not least. Dar fanns en amusement park, eller mer som vad som kallas tivoli i Finland men det var huuuuuuge... Lika manga maskiner som i Lintsi! Dom hade inga wristbands sa de var jattedyrt varfor vi bara akte fyra maskiner: en rollercoaster, space shot, en typ vekkula (lustiga huset) och sen nan som spinned you around like crazy. Sa efterat kunde vi int ga rakt. Men nu forstar jag what all the hype is about. I love the fair o alla mast ga ti den. Nu vill jag ta alla mina vanner o familjen till Del Mar Fair. Och jag vill ga igen. June next year maybeee :) I hope! Efterat korde vi till LA China dar vi at dinner och sen korde Jen hem mig. Ett annat svart farval!

Imorgon ska jag vakna kl 5 for jag Eva o Megan ska fara o se the sunrise! Efter det ar det typ 3 timmar skola och sen ska jag o Krista get our nails done. Sa e det graduation o sen ska jag pa Kyle's grad party! Efter det far jag hem for en stund och till parken med Eva och sen senare ska vi kora omkring med Megan o saga hejda till alla! Snabbt gick det, for snabbt. Krista fragade idag om ja kan stanna ett annat ar elr komma tibax hit till deras hus for college, eller om jag ens kan stanna en manad till - o varfor kan jag int stanna for sommaren? Usch det kommer vara sorligt att saga hejda till henne.... Men det har varit ett underbart sista veckoslut - ett av de basta :) Nu ska jag o sova. Vi ses snart!

Much Love

Christa

Ei kommentteja: