sunnuntai 7. kesäkuuta 2009

The Countdown Has Begun.....

Sa, nu ar det da 8 dagar tills jag lamnar detta stalle, detta ar for alltid. Det kanns sa konstigt, detta kan jag aldrig fa tillbaka och fast jag kommer pa besok sa kommer det inte vara det samma. Men enough med mitt filosoferande igen. Sa pa fredag efter skolan for jag hem for nagra timmar och lite efter fem for vi med familjen till Tierrasanta Fiesta, som ar en stor community fest som alla gar till. Dar traffade jag Megan som jag sen spenderade resten av kvallen med. The Tierrasanta Fiesta ar ganska svart o forklara, for det ar sa mycke. Mest ar det bara en community get-together men dar e massa program o de haller pa hela veckoslutet. DAr finns massa olika kulturers mat o sen saklart allt de vanliga - glass, hamburgare, popcorn, cotton candy men jattegod mat allts. Sen finns dar dunk tanks (dvs da en person sitter ovanfor en bunke med vatten o manskor kastar boll pa ett target, ifall the target traffas sa faller personen i vattnet) Sa fanns dar band o dansgolv och booksale och en second hand horna dar det fanns allt fran mobler till leksaker till elektronik till klader. Jag kopte en inramad text for 1$, men den e jattekiva. Sa fanns dar allt mojligt annat ocksa men roligast va det o se kaverin o ta foton :)

Pa lordag sov jag da laaaaange och nar jag antligen vaknade sa packade jag lite o laste tidningar o tog det lungt. Kl 6 korde Tarja mig till Megan for vi skulle ha en "girls night in". Vi kande oss valdigt "green" sa istallet for att kora sa GICK vi till butiken (weird in the USA) och dar kopte vi ingredienser for fajitas o karkki o glass. Sen hyrde vi en film, Bride Wars, och gick tillbaka till hennes hus. Dar lagade vi middag (jattegoda fajitas) och skrev mera i min yearbook o bara pratade om livet och allt vi kunde tanka pa. Sen sag vi filmen med vara vanner Ben&Jerry (cookie dough ice cream is the BOMB) och den var faktist jattebra. Filmen alltsa. JAtterolig och jag skulle rekommendera den for alla, elr na alla flickor. Men nar vi sag filmen sa borjade vi snacka weddings o Megan typ fragade mig o vara en av hennes bridesmaids nar hon gifter sig :) Haha, vilket var ganska gulligt tycker jag. Men hoppas verkligen att vi inte tappar kontakten med henne.

Vi gick o lade oss nan gang kl 2 o sen maste vi vakna kl 8.30 for kl 9.30 sku jag vara hos Eva for vi for till Sea World. Det var andra gangen for mig men anda jatteroligt. Sag massa som jag inte sag forra gangen. Vi sa the Shamu Show (som var jattecool), Cirque de la Mer (som Cirque de Soleil men pa vatten), delfinerna, sjolejonen, valar, hajar, stingrays, starfish, flamingon, skolpaddor o massa annat. Sa var vi pa alla rides ocksa: Shipwreck Rapids, Arctic Experience och Journey to Atlantis och vi blev igen helt dyblota, fran showena och the rides. Men Sea World ar alltid superkul :) Och roligt var det idag ocksa. Efter Sea World for jag ut till Giovannis med familjen o hade yummy pizza. Ah det kanns helt som sommar redan o helt fel att fara till skolan imorgon. Na, whatever, 5 dagar skola mer. Hohhoh snabbt har det gatt. Sen sa kommer jag saaaa snart hem. Nasta vecka ska jag till Evas imorgon, pa tisdag har jag inget program. Pa onsdag ska jag ut med Lily, Megan o Alex, pa torsdag ska jag kanske se Drew, pa fredag far vi till Soak City o Thai Food, pa lordag ska jag o shoppa, pa sondag vill Eva till SixFlags men det kommer nog inte bli av tror jag men vi ska kanske till Del Mar fair and we'll get our nails done. Pa mandag ar det graduation och sa ar min sista kvall kommen. Ska till Alex pa ett litet goodbye party. Kan int fatta att jag bara har en vecka kvar. Men det betyder att vi snart ses igen, vilket ar harligt. For hur svart det an kommer o vara att fara harifran sa mast jag nog saga att jag saknat er massor. 9 dagar, sa ses vi igen :) Jag alskar er alla, vi ses snart!

Puss o Kram

Christa

Ei kommentteja: