sunnuntai 26. huhtikuuta 2009

Oh Yes, Americans love their spectator sports :)

Sa pa lordag morgon pratade jag nu sen antligen med mamma vilket var jattekiva efter en lang paus... Efter det for vi till Kristas softball spel vid Farb, de vann :) Riktit bra spel. Pa kvallen for vi da till PetcoPark for ett storre spel - baseball den har gangen. Pittsburg Pirates vs San Diego Padres. Alla spectator sports har ar ju mega evenemang och masssssaaaaa folk dyker upp. Sedan fore spelet borjas det med BBQ in the parking lot och sedan flyttar man sig in till Stadion.... Dar satt vi pa grasomradet i en timme forran spelet borjade! Medan vi vantade var dar nan Petco - entertainer som fragade geografi fragor - landers huvudstader for att vara exakt.. For varje ratt svar fick man ett baseball kort :) Haha, jag fick 15, och han var jatte imponerad, woooo... Sen sade han att de har tva vet du sakert inte: Dominican Republic och Uruguay, och nar jag svarade Santo Domingo och Montevideo sa stod han dar och gapade pa mig i en minut forran han vande sig till alla andra o sade att han aldrig sett nago liknande och de gav mig a round of applause :) Haha, jag var stolt - de va ganska lustigt!

Men sen borjade iaf spelet och det gick helt okej - till en borjan. Efter the 3rd inning sa ble de lite trakit och jag for o kopa nachos, som tog typ en timme pga alla koer.. Naval nar jag kom tillbaka sa were we loosing - very badly.... och efter det var det inte roligt mera haha. Sa vi for lite tidigt och for pa en glass istallet! :) Yum.... Namen det var anda jatteroligt och med de har sportevenemangen sa e de nog en san otrolig fiilis nar alla hejar - en upplevelse i sig... Maten, koerna, spanningen - I understand why they love their spectator sports :P Dessutom var det ett coolt sammantraffande for det var det andra Major League baseball spelet jag sett och det forsta var i Pittsburgh, darifran Pittsburgh Pirates (vara motstandare) kommer fran, men dom vann ju som sag sa de e lite battre an oss! :) Idag, sondag sku vi till The Wild Animal Park men de var jatteblasigt ---> kallt sa vi bestamde oss for att fara om tva veckor istallet. Sa idag for jag o kollade pa Kristas practice och kopte lite saker jag behovde o bara tog det lungnt. Imorgon ar det skola igne :( usch - har int alls lust o ga.. Men ja kommer hem om 52 dagar :) Helt hurja!!!! Jag vantaaar. Naja men nu mast ja ga o sova :P De blir en trakig dag imorgon :) Jag alskar o saknar er allaaa! LOL

10000000 pussar o kramar!

Christa

PS: Jag vill se Slumdog Millionaire :) Alla som sett den har sagt att den ar super bra!

Ei kommentteja: