perjantai 24. huhtikuuta 2009

Ugh....

Sa pa sondag var det annu super hett och istallet for att fara ti stranden sa korde vi till Subway, kopte sandwiches och hade en picnic. Pa mandag var det HETT!!!! April's heat record was broken och det var over 100 grader F, ungefar 40C. Usch, det var nog for hett - skolan var paaaain och sen va de nog skont o simma men alla va trotta och pa daligt humor. Pa tisdag hade vi simtavling men det var bara ett varsity meet sa jag simmade int, men vi vann anda overlagset. Pa kvallen kande jag mig sjuk sa pa onsdag gick jag inte till skolan och pa torsdag kom mitt forsta doktorsbesok har i USA. Min vardsyster hade angiina sa jag trodde att jag ocksa hade det - men testen kom tibax negativt... sa jag spenderade 35$ for inget. USA's health care system ar jatte frustrerande forresten, massa papper o fylla i. Namen anda, jag stannade hemma pa torsdag och idag och nu ar det hela tiden pa nyheterna om den dar Swine Flu, som har fyra Cases har i San Diego o Imperial County sa jag blev ju helt orolig att jag har det men jag har nu bara hosta o lite snuva.... Symptom for swine flu ar feber, huvudvark, muskelkramp och kyla :) Och de har jag inte som tur, men e anda lite orolig, sjukdomen har anda dodat ren 60 pers i Mexico, som tur inga har - annu! Sa jag tankte nu ringa ti en doktor for sakerhets skull annu imorgon.

Men jag kanner mig mycket battre, nu e de bara annoying for min hals kittlar sa jag mast hosta hela tiden. De kan ju handa att de e allergier ocksa! Naja, imorgon ska jag iaf tala med mamma och sen ska jag pa kvallen till ett San Diego Padres Baseball game som e en stor happening har! I'm excited! Sen pa sondag ska vi till The Wild Animal Park, sen till On The Border for dinner och sen till Coldstone :) Yummm... Snart e de ju morsdag :) Skriver mer pa sondag <3

Puss o Kram, saknar er....

Lots of Loveeeeeeeee!

Christa

Ei kommentteja: