lauantai 28. maaliskuuta 2009

All American Week....

Haha, sa pa mandag var det da back to school - en halv timme forsenad men anda - veckan var ganska trakig, eller skolveckan menar jag. I PE har vi borjat med nagot ny vi lar oss en dance routine men thats it. Efter skolan ha det da varit simning, o pa tisdag samma sak. Pa onsdagen sa hade vi en Holocaust Survivor i var skola och hon berattade om sitt liv och allt hon gatt igenom. Nu ar det ju ganska otroligt! Efter det var det da swim igen o pa kvallen for ja tibax till skolan o se pa ett koris spel, staff vs. seniors (staff vann) o de var jatterolit. Pa torsdag hade vi var tredje meet och det var saaaaaa jamnt. Vi forlorade med 3 poang, vilket var ganska disappointing eftersom vi vann de tva forsta. Men fick veta att ja ska delta i ett peer educationprogram som har med leadership o prejudice o gora sa det var ganska intressant. Pa kvallen for jag o kollade pa Kristas softballspel o de forlora ocksa sa det var en dalig dag for alla. Pa kvallen fick jag mina preliminara flygtider hem o enligt dem flyger jag San Diego - Chicago - Munchen - Helsinki o landar den 17.6 kl 18.15 pa flygfaltet i Vanda. Huhhuh snabbt har tiden gatt. For snabbt verkar det som just nu, vill inte fara hem annu, nu nar allt e sa bra. Alskar simningen o mina kompisar o familen, men pa samma gang vill jag hem till er igen. Men det ar sa harligt o varmt har, jag ar saaa brun - kommer frysa rumpan av mig hemma - na de e val bara att ha toppatakki o yllesockor pa. " Det finns inget daligt vader, bara daliga klader" eller hur, momi Gitta ;) Haha, men det var nastan 30 grader har fredag o idag.

Pa freda efter simningen for jag till7eleven med Ally fran swim och hade min forsta Slurpee och sen, eftersom vi kollade pa Chocolat i Franskan - lite choko. Ally lagar hemmalagad choklad sa hon ar nu min favoritgranne haha :) Na nej, hon e jattetrevlig. Efter vara slurpees gick jag ut pa en lenkki med Sparky o efter det for vi och ata Thai Food o de var sa jattegott, fick mig o tanka pa Phuket. Man maste ju fara tibax bara for matens skull! :) After dinner hyrde vi Twilight som just kommit ut pa video eftersom Krista borjat lasa bockerna o nu ar hon helt #1 fan :) men de stor mig int, hon kopte alla bocker sa nu laser ja dom pa nytt - for kanske 5te gangen hah. De e helt Twilight Mania har annu ocksa. Idag var jag i Coronado o kollade pa Kristas softball spel (de vann) och efter det for vi till Fashion Valley och shoppade: jag, Krista, Eva o Lauren. Kopte ett par skor, shorts o en bikini :P Very niice. Pa kvallen for vi ut med Sparky o grillade sikagod mat och at ute, de var som sagt 30 grader ida. Sen at vi glass med jordgubbar ti efterratt, hurra sommarn ar har. O sa kolla vi pa ISU VM i skrinning o Laura Lepisto blev 6tte sa de var ju jattebra, tva olympiska platser jihuu :) Imorgon ska vi troligen till stranden pa eftermiddagen :) waiting! Sen har vi en vecka skola o sen en veckas pasklova - skont! Hur e de i Finland da? Kallt horde jag - usch va hemst kan int vintern slappa taget ren? Jag saknar er alla, love youuu......

Puss o Kram

Christa

Ei kommentteja: