tiistai 10. maaliskuuta 2009

"We've been on the Road, Driving in the Sun, Driving down the 101......"

SA pa torsdag var det da skola o simning igen som vanligt men sen efter kom pappa efter mig och vi for hem efter min vaska o sen korde vi till Huntington Beach, Orange County. Nar vi kom fram hade vi en BBQ med Toni's ljuvliga guacamole o sen at vi fajitas, det var super gott. Vi kom alla jattebra overens sa det var en valdigt trevlig kvall. Pa fredag morgon vaknade vi tiiiiiiidigt och korde till stranden med deras hund Bailey, dar sag vi pa alla surfare som vagade sig in i vattnet i den kyliga vinden. Dom var riktit sota haha....... Efter var beach promenad korde vi tll Main Street and the Pier, dar vi gick omkring och gick till Huntington Beach Surf Shop dar jag kopte en skjorta. Vid stranden hade de ocksa en Farmer's Market med massa frukt o konst. Efter att vi gick ut till Pieren sa at vi lunch pa Subway o sen korde vi till Dana Point dar vi bara gick omkring o sag pa den vackra utsikten. Kl 5 var vi hemma igen o kollade pa Survivor som ar jatteintressant for Ambers kompis e med i den. Amber sokte in till Amazing Race men de e inte sakert om hon kmr vara med, det sku vara rolit men.... Pa kvallen for vi till en Seafood Restaurang med jattegod lax. Hos Toni's vagde ja mig forresten o efter 5 dagars simmande har ja gatt ner 4 kilo :) O sa e ja brun! Tyvarr var ingen av flickona hemma for de ar i NYC o Amber var i Mammoth Mountains.

Pa lordag morgon for vi hem redan kl 11 men vi tog strandvagen, eller the Famous 101 som den heter. Vi korde forbi Newport Beach, Dana Point, sedan stannade vi i Laguna Beach i en timme. Dar gick vi omkring i alla small shops o sa gick vi ut till ett view tower och sedan till stranden en stund. Jag sag delfiner!!!! De var helt typ 20 meter fran stranden och man sag dom helt tydlit, har aldrig sett delfiner sa nara ifran. Men det var supercoolt, fick tom en bra bild. Efter det gick vi och at frozen yoghurt och fortsatte var fard. Vi korde ner fran Oceanside, Encinitas, Carlsbad och sen till slut La Jolla. Nu maste man ju konstatera att det ar en otrolit vacker kust har i CA, och milslanga strander! Paradise, sa vackert. Nar vi kom hem for vi till Gamla Stan, dar vi gick omkring och at jattegod Mexikansk mat.

Pa sonda var det tidig vackning for ja skulle hjalpa Karen med en Charity Event. Det var en s.k. Friendship Walk for Best Buddies, dvs. handikappade barn och sa ordnade man massa rolit for dem. Jobbade som en registration person och sa vaktade jag the bouncy castles :) Men det var rolit o se alla utbyteselever igen. Pa sondag kvall for vi ut o ata, pappa o min vardfamilj, till Andiamos med supergod italiensk mat. Efter maten kom vi hem till oss och at Girl Scout Cookies, som finally have arrived haha :) Vi har vantat pa dom i tre veckor. Riktit goda...... :)

Pa mandag var det da tibax till skolan, usch usch. Men det var rolit att simma igen efter v-slutet. Efter practice kom pappa till oss o vi hade en trevlig middag har o jag var tidit i sang, jihuuu :P Idag var det skola o simning igen, mera solbranna haha :) I'm getting fit! Efter simningen for jag o pappa till Balboa PArk men dom flesta museerna var redan stangda sa vi for downtown istalllet o shoppade pa 5th Avenue o Horton Plaza. Eller pappa shoppade, jag sparar pengar for NYC. Sedan at vi middag, cobb salad pa Hard Rock Cafe (haha mamma, dar gav ja dig en middags ide). Nu ska ja just ga o lagga mig. Jag ar annu helt sekasin for vi bytte till sommartid pa veckoslute, behover den dar ena timmes somn. Iaf, idag i Abercrombie&Fitch sa fragade managern om jag ville borja jobba dar. Skulle sa ha villat saga joooooo, men no green card - no work. Men det var anda kiva, att bli offered a job in the recession. Forresten har Hani forlovat sag, I'm so happy for her! :) Grattis! Imorgon ska vi till Kristas softball game o sen o se en leffa. Pa torsdan e det min forsta simtavling, iiiik, 50m brostsim o 50m freestyle i en stafett. Hoppas det gar bra o att ja int forlorar, e lite nervos! Pa freda e det pappas sista dag har :o och vi ska till Coronado. :) Sen far jat till NYC pa sondag, jihuuuu.
SEN lugnar det ner sig. Har ren foton pa datan mamma, skickar dem asap :) Saknar er o alskar er alla!

Puss o Kram

Christa

Ei kommentteja: