keskiviikko 24. joulukuuta 2008

GOD JUL!

Sa pa sondag skulle ja ju se Mija men hon kande sig jattedalig o sky flyga till DC nasta dag sa vi canceled :) I stallet kom Ryan hit och vi akte till Costco och provsmakade alla deras samples for vi var sa hungriga haha :) Sedan korde vi till hans hus i Coronado och lagade smoothies :) Dom e helt sika goda. Efter de kollade vi pa The Incredibles haha det var riktit roligt. Pa kvallen korde vi forst till Hotel Del, ett helt jattekant underbart, megastort beachfront hotell. Det ar over 100 ar gammalt o har ett inbyggt museum, a haunted room och massa foton av bl.a. Marilyn Monroe som alskade hotellet :) Dessutom har dom typ tre restauranger, tva barer, en utomhus skating rink och en egen privat del av stranden :) Om det inte skulle vara sa dyrt sa sku de vara roligt att spendera en natt dar, just because.....

En av hans kompisar jobbar dar sa vi halsade pa henne o drack kakao med vipsgradde :) efter var tour av hotellet korde vi till en liten fest pa on :) natten spenderade vi i Kims gasthus haha :) Pa mandag morgon akte vi forst till Tareget da vi kopte julklappar for mandag kvall, da vi hade vart utbyteselev party :) Kl 6 akte vi till Karen's och nastan alla var dar. Vi at pizza och karkki o alla fick en julklapp :) Efter "dinner" spelade vi twister, spin the bottle, truth or dare och lite senare pa kvallen/natten lekte vi hide and seek haha. Vi slackte alla ljus och o de var backmorkt haha men det var jatteroligt. Alla stannade uppe till typ 5 pa morgonen o sa vaknade vi kl 9 for vi skulle till the mall. Dar shoppade vi och sag filmen 7 pounds med Will Smith den va braaa. Pa kvallen for vi pa ett fotbolls spel, det var kallt men kuuuul :) Nar vi kom hem stupade jag i sangs o sov 14 timmar, jag var utmattad.......

Idag ar det ju jul darhemma :) God Jul alla, har tror jag inte vi gor sa hemst mycke idag, imorgon ar det ju julfirande har... Jag maste bara saga att jag saknar er alla sa mycket just nu.... Jag vill aldrig resa bort pa julen. Har ingen fiilis for det e sa varmt, ljust o soligt. Det ar onormalt, ingen skinka, ingen bras, inga ljus ingen bastu, fake julgran, aaaaah i miss you so much :( Det ar sa tomt for vi e bara tre personer. Inga smapojkar som ar sa ivriga, bara nagra presenter under granen for vi ar bara tre personer :( idag kanns valdigt konstig, ingen firar. Men jag visste att det skulle vara annorlunda o konstit men sa ar det bara. Imorgon kommer allt sakert att vara battre. Men jag saknar er alla. Tack for era kort de har kommit fram, tack pappa, Finn o Inger, Terttu, Momi for era Julonskningar :) De sitter nu pa min byra :) Hoppas ni har en bra jul, de ska jag iaf i morgon :) jag saknar er, finsk jul is the way to go :) Alskar er alla!!!

Puss o kram

Kiki

Ei kommentteja: