lauantai 8. marraskuuta 2008

Western League Champions :)

Lite efter ett forra onsda ringde Karen o sa att hon inte kunde ta mig pa kaffe eftersom nan student behovde hjalp med nago genast men hon sa att hon sku ringa o planera det ti nan annan dag. Sa i stallet for jag med Arielle till Waterpolo spelet som vi vannn :) Waterpolo laget e jattetrevligt kanner nastan alla fran det sa de va kiva att vi vann for vi sakrade en plats i CIF. Pa torsdag kunde vi inte fara o surfa for de va riptides sa dom ville int riskera nagot. Sa jag for och se pa vart volleyball spel. Vi forlora tyvarr men vi spela mot OLP, en privatskola som e ranked #2 i California o vi vann nastan sa ingen var for lessen. Pa fredag hade vi en "concert" i skolan, det var ganska coolt o nagot som sku va kiva o ha i Finland, varje lunch spelar dom musik. Bandet var anda en one time event :0 Men dom va bra. Pa kvallen var det vart sista home football game och vi spelade for forsta plats i ligan, det var saaa spannande. Ashley och Andy kom till oss kl 4 o vi gick till Starbucks. Fran Starbucks gick vi da till Serra och spelet borja. Efter den 2dra quartern ledde Mission Bay med 31-7 och manniskor borjade fara hem for dom lost faith i vart lag. Vi stannade anda och sag bandet spela, dom e jattebra sa de va riktit roligt :) I tredje quartern lyckades vi med tre touchdowns men Mission Bay ledde anda med 38-28. I sista quarter lyckades vi med en till touchdown, Mission Bay ledde annu med 38-34. Alla skrek helt masssor och med 23 sekunder kvar gjorde vi en touchdown. SERRA wins 41-38!!!!! Ca 500 manskor hoppade upp o borjade skrika, det va en otrolig fiilis, nagra tom grat av lycka. Men vi vann Western League :) We wonnnn. Efter matchen va alla annu helt pumped sa jag, Simonia, Markus, Becca och Michael korde till Roberto's och kopte Burritos. Efter det korde Becca hem mig men kunde int fa somn sa kollade pa matchen igen for den ble filmad for att visas pa TV. De var ett otroligt amazing game, o de va sista football spelet for mig, haha nostalgi...... What a way to end a season, but it's over now :( Igen en paminnelse om hur snabbt tiden gar, winter season borjar imorgon.

Idag akte vi till UTC La Jolla med Ashley o vi sku fara och skrinna. Det ble int sa mycket av de for vara skridskor som vi hyrde - NEJ ar det enda jag kan saga. Det gick int o skrinna med dom. Sa efter en halv timme slutade vi och gick till Khan's mongolian kitchen i stallet. Khan's e som WokUp i Omena, dvs man valjer va man vill ha o sen wokkar dom de framfor dina ogon. Efter de gick vi bara omkring och gick i butiker. UTC ar det basta shopping centret ja ha vari i hittills o dessutom va de en underbar dag, 25 grader, sa det var roligt att bara sitta ute o ata glass. Har finns sa manga butiker jag onskar vi hade i Finland. Anthropologie, Forever21, Charlotte Russe, Abercrombie, Hollister, LuckBrand Jeans, Express, Bebe, American Eagle, Bath&Bodyworks och SEPHORA!!!!! Och herregud Guess har e billigt. Hittade stooora vaskor for 30$, int for att dom va min stil men anda. Enorma fiiina vaskor va bara 115$, och toppin for 5$, Jeans for 40$ etc. Kopte en superfin svart vaska for 85$ o en topp for 5$. Efter var timmes visit till Guess gick vi och at Ben&Jerry's glass och satt och pratade tills Susan kom o hamta oss. Just nu vantar ja pa ett samtal fran Ashley for ja ska kanske fara till henne over natten. :) Imorgon ska jag troligen traffa Ida-Helene :) De sku va roligt :P Nasta veckoslut e de Lauren's birthday sa vi ska fa ut o ata, spela laser-tag och sen till Julias hus o simma. Sen pa lordag sku Drew visa mig runt downtown haha. Och om tva veckor e de min fodis, jihuu. Amanda sa att ja int far planera nagot ti den dagen, sa nu e ja nyfiken va hon ha planera :) Torsdagen fore de ska jag till premiaren av Twilight, can NOT wait!! :) Jag saknar eeeeer, va haller ni pa med i Finland, gammelsdansen e ju snart, vitsi sa kuuul. Love youuu......

xoxoxo :)
Christa

Ei kommentteja: