tiistai 24. helmikuuta 2009

De va nu pa tiden!!!!

Det fantastiska med att vara sjuk ar att man har sa mycket tid pa handerna, och ingen aning vad man ska gora med den. Sa jag datar :) O de fina med dagens internet ar att ja ibland vet saker som hant dar, fore ni sjalv vet det - nagot som min rubrik syftar till. Sa nu har de antligen forlovat sig - Prinsessan Victoria och hennes Daniel menar jag. Jag trodde det aldrig skulle handa, efter sju ar. Namen i alla fall, stort grattis till the "Happy Couple" o ja mast saga grattis till Svensk Damtidning ocksa. They'll have a field day. Efter 10000 falska alarm sa kan de ju antligen saga att de hela tiden visste att det skulle handa just nu! :)

Naja, enough med mitt babbel om prinsessor o prinsar, har inte sa mycket o gor med California haha. Som sagt ar jag annu sjuuk whippieee men pa battringsvagen. Pa sondag titta ja da pa hela Oscars galan, som for forsta gangen i mitt liv var pa dagen :o Kanske det ar den dar 10 timmars skillnaden :P Anyway sa var det en vanlig Oscar gala, a spectatcular show osvosv men i alla fall var Hugh Jackman den dar som leder hela keikkan o han e ju int helt dum o se pa, huh... enligt People Magazine. De viktigaste vinnarna var Penelope Cruz (tankte pa Eva nar hon vann), Kate Winslet (rorande tal), Sean Penn (for Milk) Slumdog Millionaire (som ja vill se har hort den e jattebra) vann for leffa och director. Och sen var det ju Heath Ledger, den andra personen nagonsin, som fatt en Oscar, efter sin dod. Han var vard den, men the acceptance speecha hans familj holl va jattesorlit :( Sen e ju Oscars ocksa en Fashion Show, de finaste klanningarna i ar tycker jag var: Nathalie Portman's, Freida Pinto's, Penelope Cruz's, Kate Winslet's, Angelina Jolie's och Jennifer Aniston's. Then came Mickey Rourke. And I think I'll leave it at that :)

Pa mandag stannade jag hemma och gjorde laxor, sov och borjade lasa pa twilight, for 5te gangen. Idag forsokte jag fara till skolan men the nurse skickade hem mig sa idag har varit ganska sa trakig. Finished twilight o kopte Chicken Noodle Soup sa jag ens kunde ata nagot :P Men ja hde annu feber ikvall sa far int fara till skolan imorgon, skont iofs men vill int bli efter. Min simnin karriar, ja den blev ocksa lite postponed - ska try out i slute pa veckan. Pa lordag kommer pappa. De enda som e riktit slott e att ja inte kan kopa Winter Formal tickets for ja int ska ti skolan imorgon - men sant e livet, min klanning va anda bara 20$ :P Men nu mast ja ga o sova sa jag kan krya pa mig :) As always, jag saknar er alla o langtar efter er, men om fyra manader ar jag dar igen :)

Puss o Kram and Lots of Love

Christa

Ei kommentteja: