tiistai 29. heinäkuuta 2008

Summmer.....

Sa nu ar det redan tre dagar sen ja skrev, va fort tiden gar :) Om jag borjar storyn where I left it...

Pa sonda kom resten av manskorna hit och vi hade vara forsta riktiga aktiviteter. Pa morgonen var jag pa lenkki, duktigt eller va och sedan pa kvallen hade vi scavenger hunt som var sooo booring men alla var helt for trotta for att koncentrera sig. Sen sag vi en movie, Men of Honor, den var bra.

Igar borjade vara classes och vi fick veta om ett spel som heter wacky games. Ni som var pa lagerskolan i Hogsand vet vad jag talar om... Olika roliga "spel" som tex. att hitta russin ur mjol o hitta pa egna ramsor o sant. Vara klasser ar ocksa vara lag. Jag ar i A1 :) Var larare Andy e ok, lite trakig men... Sen har vi tre andra larare. Pa mandag borjade ocksa alla activities! Vi fick activity cards dar man ska samla pa sig olika aktiviteter, tolv maste man allt som allt fa. Igar sag jag pa bio o spela volleyboll, de va saaa roligt.

Alla snygga killar var ocksa dar sa de va kul o se pa ocksa haha. Men spelet gick jattebra, till slut spela jag, en volleyspelare o en larare mot ett lag me 6 manskor o vi vann Yeeeey. Pa kvallen gick vi till Starbucks och drack kaffe. Nar vi kom tillbaka blev vi ute vid nagra bord med nagra finnar, norskar o spanskar. Alla var annu lite trotta sa ni kan tanka er hur rolit vi hadde till vara jokes. men det var by far den basta kvallen hittills. Ja har lart kanna sa manga nya manniskor att det int e klokt. Alla e sa sota o trevliga och alla pratar med alla, speciellt bra kompis har ja blivit med norskarna och tva killar o en flicka, Andrea, fran Espana. Och finnarna saklart :D Har massor med foton ocksa.

Andrea sa att om ja nansin far till Barcelona sa sku hon visa mig runt haha. Min svenska haller ren pa att bli samre nar man snackar english all the time. Eller sen blandar ja me norska haha. Btw sa alskar ja norska, sa lustiga ord. De tycker jag har god flax med att hamna i CA. God tur for dem som int forstod. Pa tal om Ca sa sag ja idag efter vara trakiga classes pa nyheterna att det hade varit en earthquake i LA. 5,4 richter men is int oroa er, ingen skada till nagan eller nagot. Men den hade kants anda till San Diego o Las Vegas, coolt huh.

Idag ska alla gutter o jenter fran A1, B1, C1, och D1 till the mall sa de ska bli kul. :) Vadret ar super och brun har man hunnit bli. Alla tror att jag ar fran sverige eller norge haha, seriost ingen har trott att jag ar fran Finland. Campuset ar jattefint men there is one problem. Maten ar forskracklig. Allt e friterat eller stekt och vitt brod till allting, bleeh. Efter 6 mal av pasta blir man lite le.. Men ja har atit godis bara en gang, duktit va. Ooh ja vill sa satta bilderna pa datorn nuu men tyvarr far ni annu vanta i en vecka.

Vi har ennu mycket att vanta pa....vi ska ha the wacky games, fara till newport beach, ha talent show och en dance. Och sen ska vi se ett baseball game. Och i morgon ar det Bostooon...de har lovat 25 grader o sol...niice. :) Men nu ska ja ga o spela volley me norskarna. Och kommenteraaa..

Pusspuss

C

2 kommenttia:

Ma kirjoitti...

b

Ma kirjoitti...

Hellou,

Sitter här på jobbet och har just läst din blogg för andra gången. Det låter roligt att du fått så många nya bekanta och trivs.

Här går livet sin gilla gång och jag var faktiskt också på lenkki igår igen. Det börjar småningom och kännas som om man måst gå och springa...ÄÄÄÄÄntligen har man fått en sån känsla. Nu ska jag också börja gå på Elixia när vädret blir kallare och sämre.

Vi kunde också läsa om jordbävningen i Californien i dagens tidningar. Några hus hade tydligen svajat till i downtown L.A. hoh hoh.

Jag har nu inte så mycket att berätta härifrån. Allt är väl och alla mår bra!

Sköt om dej och skriv snart igen!

Pok,

Ma & co