lauantai 19. heinäkuuta 2008

Om EN VECKA åker jag!

Mitt första blogginlägg, yayyy :D....Det är exakt 7 dagar tills jag åker till USA nu. Tiden har gått så fort och det känns som det var igår jag satt i skolan och väntade på sommaren. Men nu är det inte länge kvar och jag börjar få lite paniiik!!! Det är så många jag ännu måste träffa, jag ska gå till butiken och köpa allt nödvändigt, gå till GinaTricot och hälsa på mina jobbkompisar( för jag lovade) och packa, hur det nu ska gå.....

Om 7 dagar kommer jag att landa i Boston, där jag kommer träffa över 100 andra utbyteselever från hela världen. I Stonehill college nära Boston kommer jag spendera två veckor på ett pre-year camp. På campet lär man sig om den amerikanska kulturen och hur man lättare anpassar sig och får kompisar å sånt. Dessutom åker vi till Boston kanske t.o.m två gånger, ett outlet-mall (tänk märkes kläder -70%=heaven), på en baseball match och till strandbyn Newport Beach i Rhode Island, haha inte CA. Dessutom kommer jag att få uppleva min första dance på campet, det är nog säkert lite annorlunda än i high school, men ändå :D

Efter två veckor i Boston åker jag då till min familj i San Diego. De verkar jättetrevliga och speciellt Rebecca(mamman) och Amanda(min hostsister) verkar vara helt underbara. Med Amanda pratar jag nästan dagligen på Myspace :D Vi ska fara school-shopping till LA. Serra High School, som kommer vara min skola i ett år är huuuge. 2300 elever wooah.....massor. San Diego är den näst största staden i California och ligger ganska nära gränsen till Mexico. Vintern är minst 15 grader varm så räkna med att jag kommer vara brun när jag kommer hem haha.....Om jag kommer hem, kanskae jag hittar en Hollywood skådis eller en surfarkille eller något sånt..... haha jag skojar :D

Men jag kommer sakna er massor, alla mina kära vänner och min familj i Finland. Patrcia, Rosa, Petra och Hani: ni är mina bästa vänner och något som händer i Kalifornien kommer inte att ändra på det! Någonsin. Älskar er. Det kommer att bli en jobbig vecka för mig nu.....men ett år är snabbt förbi och sen är jag hemma igen...brunare och med många nya erfarenheter som jag kommer babbla om tills ni är så trötta på mina stories att ni försöker få mig att hålla käft haha. :D Men ännu är det en vecka kvar :) Det blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade läsa allt.

XOXO

Christa

Ei kommentteja: