lauantai 26. heinäkuuta 2008

Stonehill College, Boston

Sa nu ar jag antligen framme och som ni ser sa fungerar inte a,a och o men ni forstar nog anda vad jag skriver. Idag (kanns som tva dagar sen) kl 6 sa ja hejda till mami o papi o patricia och akte ivag pa det storsta aventyret i mitt liv. Jag traffade genast nagra andra mycket trevliga utbyteselever och vi hade mycket att prata om sa tiden gick fort. Flyget till Paris var snabbt, ca 2 1/2 h. I Paris blev sittandet langre och fyra timmar kandes som en evighet, dessutom blev det annu tva timmars sittande i flygplanet p.g.a forsenade personer aaaarghh :(

Na sedan kom vi anda ivag och efter en turbulent start med mycket luftgropar var vi pa vag. Yaayy Jag lyckades t.o.m sova tre timmar i planet, nagot jag aldrig lyckats med forut. Flygplatsen i Boston var fiiiin, precis bredvid havet och man sag massa segelbatar. Stonehill College ar en halvtimmes bilresa fran Boston men det gick snabbt eftersom man traffade sa manga nya manniskor. Campuset ar enormt och fint, mamma du skulle alska det (New England). Maten ar god, det finns ett stoort salladsbord med allt man kan tanka sig. Dorm Roomen ar ocksa helt ok, det ar bara ett problem. Sangen har inga kanter och jag vet inte hur jag kommer att hallas pa den. Dessutom knarrar den massor.

Har e mycket trevliga manniskor. Har hittat tre pers som ska till CA, men alla ska till norra delarna. Eftersom det annu kommer mer manniskor imorn sa e det ganska dott har nu men det ar ju forst pa mandag som campet officiellt borjar, aven om vi har nagra aktiviteter i morgon :D

Men nu ska jag ga och lagga mig, kom ihag att ja alskar er alla. Och ni far garna lamna kommentarer, det far mig att skriva mer, bilder kommer senare nar jag kommer till SD, dom satts pa Facebook o kanske pa min blogg.

Pussar och Kramar

Christa

1 kommentti:

Ma kirjoitti...

Hiiii!

Härligt att höra från dej och att allt är fint.

Jag vet att jag skulle älska campuset, har lust att sätta mej på första bästa plan för att träffa dej och se stället. Tänker massor på var du är och vad du gör. :)

Veckoslutet var lugnt och det kändes skönt att bara få vara med sina egna tankar. Alla jag talat med har undrat hur du mår, Kati Villikari, Kati Nurminen, momi, pappa... Annars var jag ganska mycket hemma för jag hade ju ingen bil. Nu är den besiktigad och den gick igenom! YEEEE!!!

Det var härligt väder hela veckoslutet men nu är det betydligt svalare igen. Hur är vädret där? Var på lenkki i går och sprang vanliga länken men fortsatte sen ännu nästan till Mårtensbro och sen längs med sanvägen upp till gamla Esson under tunneln och sen hem. Saknade min springkompis, men kände mej duktig! Jag väntar på nästa blog och sen måste du förklara åt mej hur jag skall använda facebook. Det är jätte roligt att få nyheter därifrån!

Må så gott och skriv snart igen!!

Puss och kram